Som de flesta småbarns föräldrar känner till är att när barnen är nattade och det äntligen blivit lugn och ro så vill man bara lägga sig rak lång i soffan och zappa på tven utan att behöva ta tag i stöket som finns runt omkring en.
Eller iallafall så är det så för mig varje kväll.

Varje dag så tänker jag att ikväll ska jag minsann ta tag i städningen och få ordning innan jag lägger mig i soffan och slö tittar på nåt program som jag intalat mig själv att jag bara måste se.
Vid 22 tiden när kroppen börjar säga ifrån och mer än gärna skulle blanda sig med lakan, dun och en väl urtvättad pyjamas chokas man av vad allt man skulle borda göra innan man verkligen kan göra det.

Tvätten ska hängas, gärna ska en ny maskin sättas igång, all disk ska ställas in i diskmaskinen och köras igång.
Alt som är framme som Jemima och Naomi kan leka med imorgon bitti som dom inte får måste städas undan.
Daimler skulle behöva få gå ut ännu en gång före natten och hjälp vad det kurrar i magen.

Varje kväll är det så här hemma hos oss. Min tid som efter graviditets ordningsam är spårlöst borta.

Jaha bara att sätta igång med tvätten, släppa ur daimler, fixa all disk och sen SÄNGEN.

Är det någon som känner igen sig?? Eller är det bara så här hemma hos oss?

