Idag är det Sveriges Nationaldag. Något som tyvär inte firas på rätt sätt. Att inte kunna gå fira sitt land tycker jag är synd. Att tycka att det är rasistiskt att gå med svenska flaggan. Vart är man då på väg om man tar bort något så viktigt som stoltheten till sitt eget land?
Jag tycker att det är med all rätt att man är lite patriot och iallafall på National dagen sträcker på sig och visar stolthet mot sitt land.

Idag ska vi fira som om vi vore svenskar, nu är ju alla flickorna det så det passar ju bra.
Har förklarat för dem att idag är det Sveriges födelsedag och att de måste vi fira.
Vi tänker uppfostra våra barn till att vara stolta över sitt hemland, att vara patrioter till en viss gräns. Att det är fint att vara Svensk och att man ska vara stolt över det land man kommer från.

Hoppas ingen tar illa upp över det jag skriver, för det här är min åsikt och jag står för den. Stolt Finländare som jag är.

Glad Nationaldag alla

