Taggar

, ,

Har ni en påsktradition?
Vi har ingen och jag önskar så att vi hade en. Älskar traditionen men har allt för få. Att fira påsk i Sverige och Finland kanske inte skiljer sig så mycket åt men den påsk vi hade när jag var liten skulle jag gärna ge mina barn.
Vi har ett släkt sommarställe där alla familjer har ett eget hus Bromarf (vi brukar vara där under sommaren och förra påsken firade vi där) alla kusiner gick påskhäxa tillsammans och vi hade så roligt.
Här hemma hittar vi inte riktigt nån tradition.
Men kanske har vi startat en idag.
Barnen fick måla keramik påskägg som vi hittade på Kid på Strømmen Storsenter. (hittar dem inte på deras hemsida, men en affär värt att kolla in om du ska till Norge. Dom har en massa fint)

P3309678

P3309706

P3309712

P3309716

Små koncentrerade smutsiga påskhäxor hade jag vid köksbordet. Och så fina äggen blev. Nu står namn och år under och det ska bli så kul att visa barnen hur fint dom målat påsken 2013.

Dags att ladda med en massa gott framför tv:n nu innan det är dags att natta tre små flickor.