Taggar

P5129966

I en stor del av världen firar man idag Morsdag. Inte i Sverige eller Norge men hemma i Finland firas alla Underbara Mammor.
Min Mamma är jätte långt borta och jag tror att hon till och med är på jobb i dag, så vi har ingen möjlighet att fira. Men i tankarna har vi firat hela dagen, med frukost på sängen, största buketten vitsippor du kan tänka dej och en massa paket och teckningar. Vi får inte glömma skönsången mamma till ära.

Mamma du vet att du finns i våra tankar inte bara idag utan varje dag. Det går inte en dag utan att jag önskar att vi bodde lite närmare varandra. Besöken blir så få men dom betyder så mycket.

ÄLSKAR dej lilla Mamma du är den bästa som finns.

Försökte få en Fin bild på barnen bland alla vitsippor i trädgården, men de hade en massa energi och tyckte jag var jätte tråkig som ville att de skulle ligga still i gräset och le fint mot kameran. Tyvär måste jag erkänna att jag var på ett mindre bra humör när vi kom in igen efter en total flopp med fotograferingen.
Argt kopplade jag in kameran till datorn och beklagar mig för Micke som tittar på de två korten jag fick på barnen. –Ser du inte att bilden representerar varje barns personlighet? Mélanie är den goa och glada, Naomi den spralliga och Jemima är lite prinsessig!
Han har givet vis rätt, men mitt dåliga humör gick i vägen för att se att trots att barnen inte ser ut som änglar så är det precis just så där dom är på riktigt.

Nu är det kväll i vårt lilla hus, barnen är nattade men ännu hörs ljud av deras lek, Micke är på väg tillbaka till Oslo för en ny arbetsvecka. Helgen har varit kanon med ett litet äventyr och många fina stunder tillsammans.

Kram till er alla som tittar in här idag, du är så värdefull