Härligt det är när äppelblommorna slår ut. Hela kroppen skriker NU ÄR DET SOMMAR. Sämre blir det inte av att det doftar ny gräddad rabarberpaj i hela huset. (recept kommer och bild, om snälla Helen hjälper mig imorgon med bild, kameran är trasig och telefon har jag först om två veckor. I know det suger)
Imorgon ska vi på vattkoppsplaydate hos söta lilla S, för nu är det verkligen dags för flickorna i det här huset att få dem. Bättre nu än sen känns det lite som.
Är det någon som vet om det är farligt att få vattkoppor/bältros när man är vuxen?
Micke har aldrig haft vattkoppor, blev inte smittad när Jesper hade det heller. Tänkte ifall någon av er har erfarenhet.

Nu sover  snart mina små sessor och jag ska försöka hinna ikapp med tvätten framför Elementary som startar klockan 21 på tv4.
Måste passa på när det är kväll för om dagarna är som det varit idag har man ingen större lust att springa inne och vara huslig precis.
Kvällarna är sköna att springa omkring här hemma och plocka och göra rent och fixa sånt där som är mindre roligt men ändå ett måste. För finns det nåt skönare än att stiga upp på morgonen till ett städat kök och leksaksfritt golv?
Bäst att sätta igång!

Hoppas ni alla sötnosar får en mysig kväll och viker ni tvätt ikväll ni också så kom ihåg att vi kommer sakna all tvätt när barna blivit stora och inte längre bor hemma, om de inte kommer att utnyttja oss som tvätteri då också förståss ;)

 

Ps. Under helgen kan jag/vi äntligen berätta vad det är som händer i vår framtid, måste bara få lite mera fakta först… To be continued