Hösten närmar sig och det börjar bli dags att ta hand om kroppen.
Efter en härlig sommar med massa bad och sol behöver kroppen få återhämta sig och hitta tillbaka till sin balans innan mörkret kommer och kylan är här.
Ett bra sätt är att att peela hela kroppen innan duschen, själv använder jag kokosnötsolja och råsocker som jag blandar till en grynig massa och masserar sedan hela kroppen från topp till tå. Kokosoljan gör att iallafall min hy inte torkar ut alls utan resultatet är mjukt och smidigt.
PÅ sommaren brukar jag oftast smörja in hela kroppen med kokosolja, men nu behövs något drastiskare. NU ska kroppen fukt bombas och jag är väldigt sugen på att testa winter Care från Fleur de Santé. Någon som testat den?

Det är fuktgivande och skyddande kroppscreme med sheasmör och vårdande pantenol.
Perfekt för torr hy.

Den ska jag absolut klicka hem och testa, för jag tycker att det för det mesta är väldigt svårt att hitta bra och fungerande kroppscrémer till rimligt pris.
Hojta gärna till ifall ni testat den och berätta vad ni tyckt.

Det var kroppen, kommer snart med ansiktet och fötterna, men det tar vi en annan gång.

Puss och kram