Här ligger jag och väntar på att det snart ska bli helt tyst i båten. Det här med nattning gör mig GALEN. Vi är så inne i sommarfas ännu att det är total kaos vid läggning nu när det är dags att börja komma igång med rutinerna inför skolstart nästa måndag.
Så här är planen, barnen ska nattas 19.00 (jo alla tre) 19.30 ska det vara tyst och lugnt och förhoppningsvis ska de ha somnat.
Så här är det just nu, 20.00 nattning och tyst och stilla är det först runt 22.00 när M och jag är så trötta och irriterade att vi bara går och lägger oss efter kvällens fight istället för att njuta av lite vuxentid.
Puh säger jag bara, nattningen är verkligen en prövning i tålamod, och mitt börjar ta slut.
Nu är situationen lite annorlunda an vi tänkt oss, men ändå. Sova måste de för snart är vardagen här och sovmorgnar existerar bara på helgerna.

Bra tips mottages.

– bloggar i farten