Tänkte vi skulle fortsätta lite på ämnet ta hand om kroppen. Förra inlägget hittar du Här

Efter en helt otrolig sommar med massa sol och mycket bad har håret tagit en hel del skada. Måste erkänna att jag slarvat enormt med inpackning och tror att det är 6månader sedan jag senast klippt mig. (Fy skäms) och det märks så tydligt att saltvattnet och värmen har tagit hårt på håret.
Tur att det då finns smarta lösningar.


Älskar Lanzas trauma tretment. En räddare i nöden.
Du applicerar den i handdukstorrt hår, du låter den sitta i för att göra sitt och stylar håret som vanligt. Du kan föna och platta det precis som vanligt och håret ser inte det minsta fett ut.
Den hjälper till att hålla färgen bättre och med regelbundet användande förstärker den färgningen, håret tar mindre skada av att färgas.
Nu är den egentligen för färgat hår och inte för sommarskadat men för mig är det en räddare i nöden. Mitt hår blir underbart glansigt och känns välmående, nästan nyklippt trots att det inte är det.

Har även testat att ha det i när jag sitter i bastun, för enligt mig så blir allt bättre i bastun. Värmen hjälper till att effektivisera behandlingen. Då har jag tvättat håret som vanligt efter bastun annars blir håret fett eftersom jag då tagit en store dos.

En bra investering för ditt hår.
Den finns att köpa hos bland annat lyko

Om man vill testa en husmors kur istället, kokosolja.
Kokosoljan blir flytande vid 24 grader och är lätt och smidigt att fördela jämt i håret innan dusch. Låt sitta i 15 minuter tvätta sedan håret som vanligt. Efter några användningar kommer du att märka att håret är mjukare och glansigare än vanligt. Här går det också att använda sig av bastun, helt underbart för att inte tala om doften. I love it.

Har ni någon räddare i nöden för hår, eller något härligt husmorstips på hår kurer? Let me know, älskar att testa ny ting.

Puss och Kram