Hej alla sötnosar, helgen närmar sig sitt slut och vardagen väntar runt hörnet.
Vilken skön helg vi haft. Igår tog vi t-banan in till Oslo och strosade runt på Karl-Johan. Inte ofta att hela familjen hänger med på stan, kanske inte Mickes favorit sysselsättning men igår var ett härligt undantag.

Idag har vi mest softat och laddat batterierna för en ny vecka. Jemima var iväg på sitt första kalas, vilket hon längtat efter så länge och hon hade så mycket att berätta om alla ny lekar och annat skoj hon varit med om. Hon har börjat hitta sin plats och snart behärskar hon språket. Ofta det kryper in Norska ord och uttryck när hon berättar nåt, Naomi är inte sen på att hänga på och de två är riktiga Svampar när det kommer till nya ord, de bara suger åt sig allt. Vilket är så skönt, kan dra en lättnadens pust för jag vågade aldrig tro att det skulle gå så bra. Mélanie är lite mer försiktig, men när hon börjar barnehagen så kommer hon också att börja prata norska.

Hur har er helg varit? Gjort nåt mysig?


Det här är nåt jag går och funderar ofta på, hur vi ska uppfostra flickorna till att kunna göra världen till en lite bättre plats, istället för att bli hårda för att kunna möta allt som världen bjuder på.

Det finns så mycket dåligt ute i vårt samhälle och jag önskar så att mina barn kunde få vara fria från förutsagda meningar och inte lyssna på vad alla andra säger, öppna för andra kulturer och nyfikna på att lära sig och förstå. Att stanna ödmjuka och ärliga, att se andras behöv och hjälpa de som behöver.

Önskar att jag själv kunde lägga alla fördomar åt sidan och bara fokusera på det som är bra.
Nu snurrar tankarna iväg ikväll, men jag hoppas att ni förstår vad jag försöker säga.

Min önskan till mina barn är att de ska växa upp och göra världen till en bättre plats för alla.
Jag ska göra allt som finns i makt att de ska lära sig att se det vackra och goda i allt runt omkring, medmänniskor och omgivning.

Nu har jag svamlar klart för ikväll, tack för att du läste
Sov gott

– bloggar i farten