Andra Januari är här och vardagen är tillbaka efter ett skönt och välbehövligt Jullov. Jemima längtade tillbaka till skolan och sina vänner, men trots det försov vi oss i morse. Vaknade med ett ryck 07.30 av att det fortfarande var tyst i hela lägenheten, inget tjatter från vardagsrummet eller tassande utan för vår dörr utan Flickorna låg skönt i sina sängar och sov. Vet inte om det någonsin hänt att jag varit uppe innan dem och hunnit fixa matpakke och packat Jemimas väska. OVANLIGT men oj oj så skönt, stämningen blev helt annan än vanligtvis. Läs jag hade ett bättre morgonhumör.
 
 Mörkt som natten var det när vi smög i skogen på väg till skolan med ljuset från Jemimas ficklampa som ända ljuskälla.
 Härligt att få träffa alla små skolelever och höra hur de tisslar och tasslar om vad de fått i julklapp och ur många raketer det sett på nyårsafton, lite halv mammasjuk tös lämnade jag utan för klassrummet när klockan ringde in, men det går över så fort lektionerna börjar.
 
 Lovade att jag skulle hämta henne genast efter skolan, men när jag kom ville hon absolut inte komma med hem utan ville gärna stanna kvar på AKS.
 Bra för mig då får jag röra på mig lie extra idag och det skadar aldrig efter allt gott som serverats under julen.
 


Vi myser lite i soffan innan det är dags att börja förbereda dagens middag och än en gång gå till skolan.