Taggar

Bild

Vad härligt, äntligen tittade solen fram och bäddade in hela lägenheten mes ljus.
Märker nu att kroppen verkligen saknar ljuset, tröttheten går aldrig över trots flera timmars sömn. Så idag var det extra härligt att få andas in lite sol och känna hur energin återvände för en stund.
Längtan efter sommaren är aldrig så stor som i januari och februari då mörkret omsluter oss mest hela tiden.

Bild

När mamma är på lite sämre humör behövs det bakas lite.
Efter en dålig start på dagen tog jag den sista energin som fanns kvar och slängde ihop lite norska boller. Fuskade lite och tog en färdig blandning som Micke köpt hem.
Faktist riktigt goda, testade att göra solskensbullar ( tror det är så min Momi/mormor kallar dem) en liten klick smör i mitten med strösocker ovanpå.
I Norge görs dom här ofta med choklad nitar i och du hittar dem på de flesta caféer och bensinstationer, Norges motsvarighet mot Sveriges kanelbullar.
Rykande varma är de himmelskt goda.

Vill du testat så kan du hitta reseptet på boller här

Bild

Min lilla gottegris.
Favoriten är att gå en sväng via Nervesendet och köpa ett par när vi tar buss eller t- bane. Men idag visade det sig att mammas ”egna” också gick hem. Hihi

NU har hi tagit helg och mätta och belåtna efter fredagstacon sover nu samtliga familjemedlemmar skönt.
Imorgon är det lördag och det ska bli så skönt med en stressfri morgon utan matpakke eller Skole.
Älskar helgerna, men tycker om charmen i vardagens bestyr.

Hoppas ni har en härlig fortsättning på fredagskvällen, jag ska alldeles strax släcka lampan och förflytta mig in i drömmarnas land.