Hej på dej, härligt med fredag och en ledig helg framför.
 Vi är mitt upp i packande och just nu är vardagsrummet och köket ett kaos av lådor, packade och opackade. Vår plan är att få allt packat idag och flytta allt i morgon.
 Snabba puckar.
 
 Igår fick jag äntligen iväg ansökan om barnehage plats åt Naomi och Mélanie.
 Och gissa i morse kom det ett mail om att Naomi fått plats på en barnehage 1km från vårt hem. Hur härligt som helst.
 Trodde aldrig att det skulle gå så snabbt, oslo kommun har inte riktigt rykte om sig att vara snabba, men eftersom Naomi börjar skolan till höst hade hon förtur.
 Kul för henne att få komma bort hemifrån lite, få vänner och lära sig norska.
 
 Så snart är det dags att packa två matlådor på morgonen. Tur att jag hittade boken I boks av Susanne Kaluza & Agnete Brun på salg.
 

 Den är fylld med bra tips och fakta.
 För mig är det rätt viktigt att mina barn får i sig nyttig mat, gärna varm mat två gånger om dagen, varierande och lite rolig.
 
 Jemima är ett kräset barn som inte gärna testar nya smaker utan åt henne kör vi typ samma varje dag med varierande grönsaker och frukter, Naomi är hennes motsatta och älskar att smaka på nya smaker. Hennes matlåda ska bli kul att göra.
 
 


Letar ofta runt på Pintrest och andra sidor för inspiration och tips.
 
 Bäst att återgå till packande och med ett öga kolla hockey semifinalen Sverige – Finland, ser ut att gå lite fel för Finland!
 
 
 – Posted using BlogPress from my iPhone