Idag blev alla föräldrar bjudna på påskfrukost på Naomis barnehage.
 En ny tradition för oss och hur mysig som helst.
 Alla föräldrar hade med sig pålägg och det dukades fram en stor buffé med ägg, kallröktlax, lufttorkadskinka, avokado, frukter av alla slag och en massa härliga grönsaker.
 
 


Så satt vi föräldrar runt de små borden med knäna upp till hakan och mumsade i oss lyxig frukost medan samtalen flödade och barnen lekte.
 
 Ett helt perfekt sätt att få kontakt med lite andra föräldrar, vi som startade så sent och missade föräldramöten och andra chanser att lära känna.
 Spännande att det är så många som ska fortsätta tillsammans på första trinn nästa år i skolan.
 Naomi kommer att ha det så tryggt och säkert med sin skolstart.
 
 

 Det har hänt ett och annat här hemma i det senaste.
 Förra veckan gick vi ut med att vi väntar tillökning i familjen i november (mer om det senare jag LOVAR) och igår åkte Micke in akut till sjukhuset med kraftiga smärtor i bröstet.
 För tillfället ligger han på Ullevål under observation och vi hoppas så att han kommer hem till oss imorgon.
 Det är så otäckt när faran är framme och man får sig en liten knäpp på näsan att aldrig ta livet för givet, allt kan hända.
 
 Troligen har han fått hjärtsäcksinflammation men ännu i förmiddags kunde sköterskan inte ge mig något klart besked på vad som felar med honom förutom att han definitivt har en infektion i kroppen.
 Är helt lugn i sinnet och oroar mig inte speciellt mycke för jag vet att han är trygga händer på sjukhuset och han kommer att komma hem snart.
 
 Tack för alla era tankar och böner, i svåra stunder är det så otroligt skönt att få ett meddelande eller ett samtal med lugnade ord.
 
 Nu ska jag passa på att fixa manikyr och pedikyr, här är ingen som tycker att det luktar illa eller suckar när jag ställer frågor om vilken färg.
 
 Ha en underbar fredag och en härlig helg
 
 KRAM