I helgas passade jag på att variera lite på grillen. Visst är det gott med kött i alla former och korvar, men för att inte tröttna innan grillsäsongen är över så testade vi lite nytt i form av laxpaket.
 Eftersom vi var nere vid båten och köket där inte är det mest avancerade gjorde jag en enkel och lätt form.
 


4 lax portionsbitar
 6 medel stora potatisar gärna fasta
 1 citor
 2 vitlöksklyftor
 Salt och valfri krydda
 
 
 Ta bort skinnet på laxen och krydda den med valfri krydda, jag använde Santa Marias skärgårdskrydda och salta massor.
 Koka potatisen nästan klart, alltså inte helt mjuk utan lite kärna ska den ha. Om msn vill kan man säkert skiva rå potatis riktigt tunt också (måste jag testa).
 Smörj foliet med smör, lägg på skivade potatisen, laxen och strö över massa rivet citronskal och vitlök. Jag toppade med citronsaft och tunna skivor citron för att få mesta möjliga citron smak på laxen. Så en liten klick till smör och så vad det dags att göra små fina paket.
 Grillas ca 7 minuter på medelvarm grill.
 Jag serverade grönsallad till med en gräddfilsdressing med smak av skärgårdskrydda och citron.
 


Bland det godaste och enklaste jag någonsin gjort på grillen. Kommer absolut att göras fler gånger.
 Det bästa är att man tar vad man har och fyller paketen med, alltså en perfekt sommarstugsmiddag eller som oss i båten.