Etiketter

, , ,

Igår kände jag bara att jag var tvungen att testa ett nytt recept. Hittade då det här bland alla mina lappar med recept (Jo för jag har en hel hög hanskrivna och urklipp som jag lagt i en hög för att testa).
Super god är den, inte som en vanlig kladdkaka utan seg och mäktig.

MockaKaka

MockaKaka

4½dl socker (går att använda stevia också om man vill)
2 ägg
4½dl mjöl
2¼tsk bakpulver
1½msk kakao
1½msk vaniljsocker
150g smält smör

Vispa ägg och socker vit och poröst
Vänd ner alla torra ingredienser
Blanda sist ner smöret
Grädda i 175° i ca 45 minuter ( ta ut kakan när stickan ännu är lite blöt)

Glasyr
3msk socker
75g smör
1½msk mjöl
4tsk kakao
1½dl mjölk

Blanda alla ingredienser och koka upp dem under omrörning (den tjocknar efter ett tag när den värms upp.
Häll på den kalla kakan
Garnera med kokos eller annat gott

Serveras med en klick vispad grädda.